Mostní komplex v rámci stavby Modernizace trati Praha-Bubny (včetně) – Praha-Výstaviště (včetně)
Představovaný mostní komplex v rámci stavby Modernizace trati Praha-Bubny (vč.) – Praha-Výstaviště (vč.), je součástí projektu Praha – Letiště – Kladno. Jeho základním cílem je zvýšení dopravní kapacity původní jednokolejné trati č. 120 Praha–Kladno jejím rozšířením na dvoukolejnou a napojení na letiště Václava Havla. Současně je základní filozofií návrhu ideová návaznost na Negrelliho viadukt, kdy železniční trať vedená na estakádě ztrácí bariérový efekt a umožní vznik velmi potřebných dopravních propojení touto původně neprostupnou oblastí (např. navrhované spojnice ulic Veletržní–Dělnická).
A stejně jako je původní konstrukční řešení Negrelliho viaduktu v celé délce jednotné, je i trať Bubny–Výstaviště vedena v celé délce po estakádách jednotného konstrukčního řešení.
Nový mostní komplex je tvořen třemi estakádami. Na kladenské větvi se jedná o SO 01-20-02 a SO 02-20-01, na kralupské větvi o SO 01-20-03. Všechny tři estakády byly realizovány současně a sestávají celkem z 15 nosných konstrukcí a 44 podpěr.
Společnost Zakládání staveb, a. s., se na tomto významném projektu podílela provedením základových jímek pažených štětovnicemi a záporovým pažením všech podpěr estakády a jejich pilotovým založením (celkem 356 pilot).
Zadavatel a investor: Správa železnic, státní organizace
Generální projektant: Metroprojekt Praha, a. s.,
Zhotovitel: Společnost „TBR + OHLA + EŽ – BUBNY“
(Metrostav TBR, a. s., OHLA ŽS, a. s., Elektrizace železnic Praha, a. s.)
Práce speciálního zakládání: Zakládání staveb, a. s.